2018. április 7., szombat

A bári gyepen

Nagyjából fél órám maradt a Bár környéki ígéretes dendromán helyek felkeresésére.

Két lehetőség volt. Vagy az "Idegenek belépni tilos!" feliratokkal vértezett kastélyparkok vagy a bári gyep megnézése.

Az utóbbi mellett döntöttem. A gyep régen legelő volt, és ma a DDNP kaszáltatja. Mindjárt az egykori bári focipálya mögött bejáratánál a sűrűben egy nagy füzet láttam, ami körül az előző megjegyzésemben említett zsinórt kétszer fel tudtam mérni, és még maradt is 20cm, tehát biztos, hogy listás.

A folytatás is biztató.

A gyep maga. Májusban réti iszalagok nyílnak itt, tudtam meg egy DDNP-os tábláról. Engem kicsit Taplósra emlékeztet.

A gyep környékén a Duna sok zátonyt épített, amik remek vizes helyek.

Egy kőszóráson gondoltam átvágni a nagy Duna felé, de csak addig a pontig jutottam, ahol az áradó Duna lendületesen átbukik a holtág felé.

Biztató nyarak is akadnak errefelé.

Meg ilyen gigantikus "szörnyek". Közben elvesztettem zsinórom, meg időm is kevés lett a hiábavaló méricskélésre.

Nyugis vidék.

Ide máskor is vissza kéne jönni, már centivel, mondhatnám, ha nem lenne "akciórádiuszomon" kívül ez a vidék.A hatalmas területnek csak töredékét érintettem. Győző is tervbe vette már szisztematikus Duna-ártér bejárása során, csak ajánlani tudom.