2017. június 1., csütörtök

Mostanában mifelénk

Rég jártunk Taplóson, pedig szépen ki lehet ide sétálni egy fél óra alatt. Egyre nagyobb itt a dzsuva, a holtág parti fák száradnak.

Keselyűsben kis színjátszó lepkéket láttam. Védett, 10000 Ft-os lepke

A holtágon sok szürke gém, de most juszt sem fényképezem le őket.

Öt-hat éve a csárda előtti fészekben még éltek gólyák. Ma már a csárda és a fészek is romos.
Ez a gólya csak vendégként fordul meg errefelé.

Ugrás a Sötét-völgybe. Tavaly egy délutáni 3km-es körön négy fajta kosbort találtam ilyentájt.
Sarkvirágot, gérbicset, madárfészek kosbort és fehér madársisakot. Most csak sarkvirágot találtam.

Sarkvirágból a tavaly négy tő volt ezen a helyen, most csak egy. Az ibolyás gérbicseknél is pontos koordinátákra mentem, de a tavalyi két csodálatos tő helyén egyetlen egyet sem láttam.

A kosborok helyett találok erdei borkórót.

Ez is védett virág, 5000 Ft-os.

Kicsit bolyongok az erdőben, de még madárfészek kosbort sem találok. Helyette újabb helyen nagyezerjófüvet. Elnyílt, öreg példányokat. Ezt is meg kell becsülni, ez nem a Mecsek, ez a jóval szerényebb Szekszárdi-dombság.

Kaszáltak a Sötét-völgyben. A rigók, a seregélyek örülnek most.