2017. június 14., szerda

Keselyűsi bagatellek

Az idén eddig nagyon kevés szitakötőt láttam.Most kezdenek itt keselyűsben tömegesek lenni. Ez, ha minden igaz,  a leggyakoribb fajok egyike, fehér pásztor.

Az amatőr természetfotós végső kiüresedésének biztos jele, amikor ilyen közönséges gaz-bagatelleket kezd el fotózni...

... vagy ha az évente kb. százötvenszer látott tölgyfán próbál új nézetekre akadni.
A vízen járók
 
A molnárkák nem csak járni tudnak a vízen.A nőstény ezeknél sokkal nagyobb, mint a hím.

Amíg én azt figyeltem, hogy egy közelebbi ágon balkáni gerle ücsörög,Tóbiás vagy Sára, a keselyűsi fekete gólyapár egyik tagja elhúzott a fák közt.

Újabb szitakötő. Ez is egy közönséges, a laposhasú acsa nősténye.

Szemből.
 
Mintha havazott volna. Lizinkák virítanak a nyárfaszöszök közt.
Érdekes sötét sávokra lettem figyelmes.

Hangya-autópálya halad itt keresztül a nyárfaszöszökön.

Dicséretes önmérséklettel megálltam egészen a végső pillanatig, hogy ne közöljek megint egy unalmas szürke gém fotót. A szöszös ágak igyekeznek némi újszerűséget adni a képnek.