2016. augusztus 20., szombat

Újabb szurdokvölgy a Templomhegyen

Nem első utam volt a mecseknádasdi Templom-hegy szurdokaiban, talán nem is az utolsó. Eddig mindig a bal oldali ágon indultam el, most a jobb oldali volt soron

Szelíden indul

Aztán kicsit bekeményít. A sok törmelék miatt nehezen haladok benne, kimászom a partjára, úgy döntöttem fent haladok. Rossz döntés volt.

Tipikus kőzetek

Fentről nézek befelé. Ez kevésbé sziklás, mint a korábbiak

Utam során sok elvirágzott, már termőre fordult nőszőfüvet látok. Ide érdemes egy hónappal korábban is kijönni.

Tipikus

Első listás fám meglepő módon egy akác. A környéken sehol egy másik, csak a fattyai a szurdok oldalában.

A felső vég

Gombaszezon

Most már tényleg alig valamicske hiányzik ennek a bükknek a listára kerüléshez, jövőre már listás lesz.  Már 2012-ben jártunk itt unokabátyámmal és Posfai Györgyékkel, azóta is lendületesen növekedik.

Ezek a gombák szerencsére a kisebbet károsítják.

Egy jó formájú gyertyán is van itt

Öregapám mesélte még, hogy amikor ő gyerek volt, akkor ezen a fennsíkon még marhákat legeltettek. Alighanem egy fás legelő maradványairól van tehát szó, mert több jó formájú bükk is van errefelé.

Szép nyár végi virágok (kis ezerjófű)

Kilátás a Geresdi-dombság felé

Megtalálom a Mischkes Kreuz maradványait is, amit 2010-ben hiába kerestünk.

Elindulok a Templom-hegy nagy szurdokán lefelé, amit egybe még soha nem jártam végig.

Rögvest meredek sziklafalakon kell leereszkednem

Tipikus

Tovább
Aztán elérek ahhoz a részhez, ahol általában rá szoktam csatlakozni erre a szurdokra. Bal oldalról. Itt a képen is jól látható csapáson elhagyom a völgyet, mert időzavarba kerülök.

Egy oldalvölgy

A szurdok ismert része felülről

A vége már szinte szekszárdi szurdikká szelidül