2016. március 19., szombat

Hegyháti csalódások és meglepetések

Rég szerettem volna már megnézni a gyönki Sulkovszky-kastély parkjában álló nagy hársfát

A park ilyen érdekes ferde hárssal indít.

Van itt más is, például ez a tuja.

A park hátrafelé

Itt már látszik, közvetlenül a kastély mellett álla híres hárs, amit még 2013-ban az Év fája versenyen is indult.

Igyekeztem ügyesen fotózni, de itt már szint kell vallani. A portás már felkészített a csalódásra. Másfél éve a jobb oldali fele letört.Itt láthatjuk Pósfai György szép képeit a még teljes fáról. 

A park másik listás fája egy 300-as ostorfa nem hoz lázba.

Hazafelé megállok a varsádi kilátónál. Nem is hallottam eddig róla.Nem is mutatja tábla. A hozzá vezető úton a Magánút, behajtani tilos! tábla sem vehető szíves invitálásnak. Gyalogosan folytattam hát tovább, így meg egy intenzív vadászati tevékenységre figyelmeztető táblába boltok. De mivel a toronyhoz való felsétálást semmi nem tiltotta, így távoli puskaropogás hangja mellett felsétáltam.

Így látszik innen Gyönk

Így látszanak a halastavak. Varsádon híres halászati központ van, a toronyból ezt látni főként. Én  arra gyanakszom, hogy a halgazdaság és annak vezetője állhat a torony állítása mögött

Varsád a toronyból.