2015. május 5., kedd

A Mecsekoldal

Ilyenkor május elején csodálatos a Mecsek Pécs felé néző oldala. Seres Milántól és Lukács Robitól 
kértem tippeket, hova is érdemes kimenni, de tavaly spontán is sok érdekeset találtam. Így volt
ez az idén is.  Először nagyezerjófűvel hozott össze a szerencse, de ezek még nem nyílnak.

Először sápadt kosborokat kerestem, de hamar rájöttem, hogy a tű és a szénakazal viszonya fogad. Majomkosbort viszont kis
mászkálás után rengeteg lett.

Íme, valami rovarral.

A kikericsek most így néznek ki. Elképesztő ezeken a sziklagyepeken a védett növények gazdagsága.

Ennek a majomkosbornak az érdekessége, hogy alul van egy kis külön majma.

Lepkék, pillangók garmadája, rengeteg védett fajjal. Ez a kis apolló lepke.

Vajvirág. (Köszönöm Lukács Róbert segítségét) 

Meglepetésemre, még tavaszi héricset is találtam.

Bogáncslepke

Az északi oldalakon még epergyöngyikék is akadnak.

A Mecsek oldal virágzó kőrissel

Bárhol megálltam, ahol egy kis gaz van, majomkosborra akadtam

Állománysűrűség

Újabb hely, újabb majomkosbor. Nekem meg 47 km alatt összesen 7 kosbortövet sikerült fellelnem. A pécsiek meg leviszik a szemetet, és úgy kell kikerülniük. (Legalábbis, ha a Mecsekoldalban laknak.)

Nász rovaréknál.
Az ibolyás gérbics még nem nyílt ki,.



A Havi-hegy

Talán hazánk legszebb városa. Ha a Mecseket is hozzáadjuk, biztos.

A Havi-hegyi kápolna