2015. március 29., vasárnap

A Városligetben

Budapesten volt dolgom. A vonat visszaindulásig még maradt annyi időm, hogy beugorjak a Városligetbe, és végigrohanjak  a vajdahunyadvári múzeumegyüttesen, ahol -többek közt- a vadászati kiállítás is van, hazánk legelső trófeagyűjteményével.
A Városligetben ismert egy listás platán.  Ez a kettő is szép nagy példány, gondolom volt mérve, annyira központi helyen vannak, hogy nem kerülhették el a mérést. Mindenesetre közel lehetnek a 6m-hez.
Alpár Ignác igen látványos épületet tervezett ide. 

Mint egy gótikus csarnoktemplom

Az erdészeti kiállítást finoman szólva sem a dendromán szemlélet jellemzi. Ez az egykori zselizi "fakastély" is csak egy gyenge minőségű képen jelent meg.

Ez a vajszlói köbméteres kocka kell hogy elvarázsolja a tölgyek méretével a látogatót. A fa 580-as volt, ami ugye azért nem egy akkora nagy szám.

A híres karapancsai bika trófeája

Gemencet a kiállított trófeák közt a képen látható 1969-es,  és egy 1950-es évekbeli nagy trófea képviseli. Ezeket Kádár illetve Révai elvtárs lőtte egykoron. A szálkai bika trófeáját hiába kerestem. Mint Jandala Attilától megtudtam, az a Természettudományi Múzeum tulajdonában  van, hiába is próbálták megszerezni, mint az utolsó hiányzó nagy trófeát. 
Egy óriási szarvasgomba a "Növények országából" kiállításról.

Dolmányos varjúból sok van.

A tavak nagy része leeresztve. Egy kis tavon tőkésrécék garmadája dankasirályokkal.

Némi meglepetéssel láttam, hogy a kárókatonák itt is jelen vannak.

Érdekes, hogy itt mennyi szarka van, pedig én itt Szekszárdon nem nagyon  láttam még, csakúgy, mint  csókát.
Virágzik az ernyős sárma