2015. február 11., szerda

Az idei tél madarai

Kevés út, kevés és jelentéktelen madarak. A Széptölgyesi-tavaknál egyszer jártam csak, nem sok érdekes volt a tavon. A szárcsákat tudtam csak érdemileg megörökíteni
A házunk lakótelepek közé beékelődött kis udvarral rendelkező sorház. Nem várhatunk nagy fogásokat, bár több- kevesebb rendszerességgel december vége óta etetek házunk hátsó teraszán, és a kert végében is van egy etető. Néha hétvégén ki-ki lestem az ablakon, és egypár fotót is készítettem időnként. Házi veréb az idén nem sok volt, pedig  korábbi években bőven volt belőlük. A házi verebet csak 1000 Ft-os védelemre méltatják.

Mezei verébből rengeteg van mifelénk,  pedig elvileg ez lenne a ritkább, 25.000 Ft az eszmei értéke.

A zöldike nem gyakori,

A széncinke majdnem olyan gyakori, mint a mezei veréb. Érdekes, hogy a korábban előforduló kékcinke az idén nem volt. 

A rigók az utóbbi időkben mintha megfogyatkoztak volna, persze azért van belőlük még bőven.

Néha egy-egy szajkó is betévedt a kertbe

Ezt a képet gimnáziumunk udvarán készítettem. Egy karvaly elkapott egy galambot a és az udvar egy csendes szegletébe cipelte, és sok -sok diák szeme láttára elfogyasztotta jó részét.

A balkáni gerle gyakran próbálkozik az etető környékén. A parlagi galambok ilyenre nem vetemednek.

A kert végben egy-kétszer egy-egy  erdei pinty is feltűnt a sok-sok mezei veréb és széncinke közt.

A meggyvágó ritka vendég