2014. szeptember 2., kedd

Mentem volna inkább ma is madarazni...

Vasárnap reggel csak kimentem egy bikázó helyre, hátha látok szarvasbőgést. Szeptember 1.-től életbe lép az erdőjárási tilalom, mostantól úgyse lesz már módom ilyesmire.Nagy csalódással indult az egész,mert nagyon borult volt, néha még szemerkélt is. Beültem egy - Krizák István által tanácsolt-  lesbe és vártam. Kb. negyed óra alatt elszaladt egy őz(!) és jó pár vaddisznó, de olyan sötét volt, hogy értéklehető kép nem született. Bőgést jóval kevesebbet halottam, mint tegnap, azt is igen messziről. Aztán csak kisütött a Nap, de pont szemből. Ez a les tehát inkább alkonyi. Odébbálltam.

Biztató karcsú kettős törzsű kőris, centit nem hoztam.

Így szalad le egy villám egy törzsön. A szarvasbőgés szinte teljesen megszűnt.

Hol kisütött, hol esett. Hamar feladtam a bikázást, és csak kódorogtam.

Benéztem egy-két öreg füzesbe is, de semmi érdekeset nem találtam.

A fürtös gyűrűvirág nem kifejezetten szép, de legalább védett. Összeségében unalmas gemenci portyám fő látnivalója mégis ez lett.