2014. augusztus 5., kedd

A szálkai Oberwaldban (Felső-Erdő)

Bársonyos kakukkszegfű szép állományát találtam meg az Oberwaldban. Eddig Lengyel környékéről ismertem, itt is sok volt ebből a szép védett növényből.A fényképezése azonban kalandos lett. Ez a kép nem lett szép. Ezt már ott a helyszínen is észrevettem. Teleobjektívem furcsán színez, ezért átcseréltem a nagylátószögűre. Ezzel közel hajoltam a virághoz, és a keresőbe pillantva letérdeltem.  De nem néztem meg, hogy hova térdelek. Egy darázsfészekbe sikerült. Rövid nadrágban voltam. Rögtön iszonyatos szúró fájdalmat éreztem, ösztönszerűen felugrottam és rohantam. A raj szerencsére nem követett.Vártam, hogy mi történik. Nem történt semmi különös. Négy szúrás, a térd alatt három, a boka fölött még egy. Feszítő , fájó érzés. Kifelé indultam, nem volt térerő, ha valami baj lesz nem tudom mit csinálok. Nem lett semmi baj. Az eredetileg kinézett útvonalamat mindenesetre módosítottam. A duzzanatok nem múltak el végleg, sőt vándorolni kezdtek. Most, egy nappal a történtek után a  bokám van bedagadva.

A farkasölő sisakvirág volt a másik védett növény, amivel találkoztam. Itt nincs annyi, mint a Sötét-völgyben

Gombás bagatell

Mély vízmosás

Csalánlevelű harangvirág

Végiggyalogoltam a vízmosáson

Ganajtúró vagy valami más

Végül az oberwaldi halastónál értem ki.