2014. február 27., csütörtök

Hunyoros-héricses domb Kakasd határában

Tóth István Zsolttól,  a DDNP munkatársától, neves természetvédelmi szakembertől kaptam meg a Szekszárdi-dombság egyik héricses lelőhelyének koordinátáit. Ma ragyogó időben felkerestem ezt a nevesincs dombot Kakasd határában. A lelőhely abban a völgyben van, ahol a borókás is található, amit a múltkor már felkerestem.  Most sem úsztam meg a faluvégi kutyaűzést, pedig  a mostani indulási helyemet, a Petőfi utca végét biztosabb helynek véltem. Első fotótémám, a Tehén-hegy (Kuhberg) oldalában álló kis szakrális egység,  régi nagy kedvencem.

A keresztet egyszerűbb volt újra megcsinálni, mint restaurálni.  Ez eredeti darabjai nem messze egy árok mélyén

A szemközti domboldalon is van egy ehhez hasonló szakrális egység kereszttel, kápolnával.

Galagonya fa

A megközelítés bálványfás, akácos, suvadásos, reménytelenséget és leromlottságot  sugárzó  vidéken keresztül  történik. Ehhez megfelelő díszleteket is találunk.

Ez a vidék igen gazdag illatos hunyorban

Kopasz domboldalon némileg szokatlan a hunyorok nagy száma

Az első találkozásom a tavaszi hériccsel

Sok tő virít, de kb. ötvenszer annyi az illatos hunyor a domboldalon. A hérics mifelénk ritkaság, a hunyor egészen közönséges, mégis a hunyor eszmei értéke kétszerese a héricsnek.

A domboldal szinte zöldell a sok hunyortól

Tavaszi kettős

Mindenfelé hunyorok

A domboldal alatti völgy panorámaképe. Talán a Szekszárdi-dombság legszebb része

A szemközti domboldal borókása

Súrlófények a szemközti domboldalon

Elvirágzás előtti példányok

Galagonyabokor tövében