2013. április 7., vasárnap

Téblábolás Dunaerdőn, avagy a szilek napja

Seregélyek a Szilágyi-fok mellett

A Szilágyi-fok környékén

Párhuzamok

A Szilágyi-fok

A mai nap a kettős szilek napja volt. Erodálódott dendromán önbizalmamra jellemző, hogy centit sem vittem. A botomat 120cm-re húztam ki. Ez a fa nem nyújtott nagyfás élményt, szerintem nem is volt listás méretű

Itt is van egy alacsonyan kettéágazó

A másik oldalról

Bakugrás. Ritka az őz a Gemencben, legalábbis a szarvashoz képest.

Újabb alacsonyan szétágazó szil. 

Mindenféle fagnómok

Talán a legnagyobb perverzió volt a fatelepítések terén, a platánokkal való próbálkozás.

Ez a mohák aranykora. Nagy szilek egy  fok mentén.
A Szilágyi-foktól a Bárány-fok érintésével egészen az egykori Dunáig (ma a Sió van a régi meder helyén) fokok egész szövevénye húzódik az erdő mélyén

Mind közül ez volt a legnagyobb kettős szil, bimbódzó nagyfás érzéssel.  

Oda téve melléje a 120cm-es botom is. Talán meg van 400-as.
Újra: Néhány nappal később, immár mérőszalaggal kiugrottam a helyszínre és rámértem: Csak 386 cm.

Meglepő kis dombocska (vadmentő?) kimúlt és élő fákkal.


Egy egykori fok mentén 

Még mindig a régi fok medrében

A hűvös idő ellenére tavaszi madárdal töltötte be az erdőt

Búcsúzóul egy nagy terpesztésű szil a végére