2011. július 14., csütörtök

Zátony tava 3.

Az M6-os tóban még mindig van egy kis víz, amit a kis kócsagok ki is használnak

Furcsa formájú csomoros nyárfa, 130 cm-nél listás lenne, de alul nincs annyi

Nagy kócsagok a nyárfa lombjai közt

Füzek mindenfelé

Tavak, nádasok, sűrűn benőtt dzsindzsák mindenfelé.
Elsőrangú, fokozottan védett  élőhely. Mint megtudtam Dombi Imrétől,
a DDNP természetvédelmi őrétől, réti sas is fészkel erre. Mivel már a fiókák
kirepültek, engedélyt kaptam a terület bejárására.
A dzsindzsa a sárközi ember számára a  "vad mocsarat" jelentette, és
Andrásfalvy megállapítása szerint a kifejezést széles körben használták.
Eredetéről megoszlanak a vélemények. Van a aki török eredetűnek mondja,
mások cigány eredetűnek. A szlengben betöltött jelentésével nem foglalkozok.

Tó. A rabsicok elől semmi nem tud eléggé rejtve maradni.

Rét. Mélyen behatolva a területre, meglepett annak változatossága

Listás méret alatti, rendkívül szép formájú fűz

Egy másik szép fűz, de ez sem éri el a listás méretet. A terület nagy részét
bejártam, de korántsem értem el mindenhová. Az áthatolhatatlan
dzsindzsa sok helyütt megakasztott, visszafordulásra késztetett. Mi minden
értéket rejthet a terület mélye még?

Egy másik tó. Legalább hat kis tavat érintettem

Végül a egy hatalmas, listás fűz 640 cm-es kerülettel.
(46 18' 10"; 18 52' 09")