2011. január 22., szombat

A szedresi Holt-Sárvíznél

A Gemencben csaknem 8m-es a víz, a töltésig kijött a Duna. Így más terep után
néztem. A Holt-Sárvíz partját jártam végig Szedres határában

A holtág panorámaképe.A Holt-Sárvíz szép, nyugis hely, de itt szerényebb
a lépték mindenben a Gemenchez képest 

Szedres határában is mindent visszafoglalt a víz az idén, ami egykor az övé
volt. 

A hídjapusztai kastély mellett felkerestem az egyik legnagyobb lepényfánkat.
Sajnos legnagyobb ága letört, a többit is visszavágták. Még eléldegélhet
így csonkán egy darabig.

2009 májusában még így nézett ki.
A fát 334 cm kerületűnek mértem. A Pósfai-féle falistán a
lepényfa nem szerepel, a Bartha-félén kettő nagyobb van ennél.
 (Koordinátái: 46º 28.89' és 18º39.81')

Induláskor még a sáfrányos réten is körbenéztem, hátha a januári tavasz
már előcsalogatott egy-két sáfrányt is, de semmit nem találtam.