2011. január 8., szombat

A Rezéti-Dunánál

Hajnali indulás Baja-Dunafürdőről, végig az Alföldi Kéktúrán. Tavaly már
végigjártam, de érdemes volt még egyszer végigmenni rajta.
 Récék a Vén-Dunán.

Az első komoly új fa. 670-es fűz, de határeset. Alacsonyan elágazik.
(46 12'21";18 53'42")

A Káposztás-Duna foka a Vén-Dunánál

Gyönyörű fűzes a Káposztás-Duna alsó végénél.

Reggeli fények

Az első komoly szil találat a Gemencben. Egy 440-es vénic szil a Káposztás-
Dunánál. (46 12'32";18 53'25")

Mutatós, szép fa ez a szil.

Utam egyik legnagyobb tölgye, nem messze a listás sziltől. 487 cm.

A Káposztás-Duna

Füzes a Káposztás-Dunán

Méretes nyárfa a Káposztás-Duna partján.

630 cm-es törzskerület. (46 12'43";18 53' 21")

Ezen a felvételen látszik az is, milyen volt az út minősége. Nem kell nagy
fantázia ahhoz, hogy elképzeljük az út jellegét erős olvadás után.

Ez a szekér eddig jutott.

Tavaly februárban már listára került ez a 720-as nyár a Fás-Duna partján.

Megvan még a piros fazék a kis-rezéti erdészlaknál, de belapították.
(Lásd itt a 21-es fényképet)
Hogy milyen érzések kavaroghatnak egy ilyen fazék lelkében, arról hallgassuk
meg ezt a dalt. :-)

Az erdészház körüli nagy tölgyek, háttérben a listás 600-as.

Az erdészlak udvara

A Rezéti-Dunához kiérve jégmadár húzott el előttem, magasan réti sas
keringet,egy fa alacsonyan lévő ágáról pedig valami más ragadozó
suhant el

Így telente a Rezéti-Duna lenyűgöző csodálatos madár-kavalkádjával. 

A Rezéti-Duna panorámaképe

Nyári kenutúránkon találtunk rá  erre csaknem 9m-es
hármastörzsű nyárra.

Alapötletem az volt, hogy a Rezéti-Duna homorú magaspartján még számos
nagy nyárfa lehet, amit a kenuból nem láthattunk.  A rezéti halászházakig
mentem. Itt három nagy nyárfa is volt. Egy 640-es közvetlenül a parton áll.
(46 14'09";18 53'13")

Ennek a hatalmas hármastörzsű megmérésére nem maradt
már bátorságom. Az első megmérése közben feltűnt, hogy
egy nagy német juhász alszik jámboran az egyik halászház
udvarán. Mikor ehhez a fához közelítettem, hangos morgással
jelezte, hogy felébredt. Lehet, hogy meg volt kötve, de nem
kockáztattam, sietősen távoztam. A harmadik nagy nyár
egy félbetört, halott fa. 

Már ismert listás 692-es nyár a parton.

A Katyas-fok felé kitérve több szép fát láttam. A 360-as szil mögött egy
magasan ketté ágazó nyár 740-es kerülettel, és egy alacsonyan elágazó fűz.
(46 13' 21";18 52'35")

Ezt a meredek partoldalon álló fát is sikerült Györgynek
a kenutúránkon megmérnie. 

Nem akármilyen ilyen terepen egy nagy fa körbemérése.

A Kattyas-fok partján egy kéttörzsű 874-es nyárfárra akadtam. Kéttörzsű volt,
egyik fele letört. Így már nem olyan impozáns fa. ( 46 13'19";18 52'26")

Közel a tavasz?

Kárókatonák nézik az elhúzó récéket, és az úszkáló szárcsákat

A Cserta-Duna felől lendületes zubogón keresztül folyik a víz a Vén-Duna
felé.

Búcsúzóul egy kettős törzsű listás fa Vén-Dunánál, amit már
korábban megmértem