2010. szeptember 12., vasárnap

A Felső-Pandúr-szigeten

Ma hajnalban rövid túrát terveztem a Pandúr-szigetre , hogy végigjárjam a tanösvényét. Előtte kiugrottam a Vodicára, ahol nemrégiben szintén egy kis tanösvényt avattak. Szép platánsor a hajnali párában.


A Pandúr tanösvény kezdetben a Sugovica mentén halad

A Sugovicában is magasan állt a víz, ellepve a part menti füzeseket

Őszies színek, vadkacsák, szürke gémek, nagy kócsagok. (Ez utóbbiak folyton kirepültek a képből)


A Kerek-tavat a Sugovicával összekötő fokban lendületesen folyt a víz tó felől

A tanösvény egy nyiladékban a Kis-Pandúron futó nyári gát felé veszi az irányt. A nyárigát azonban megközelíthetetlen volt, mert egy előtte futó árokban bőven csizma feletti víz állt. Így elindultam a a gáttal párhuzamosan az erdőben. Így akadtam erre a listás nyárra.
(kb. 46 09' 48";18 54' 53" ) A fa egyik oldala mély vízben állt, megméréséhez tán még Pósfai György ügyessége is kevés lenne. (Bár én megmérhetetlennek gondoltam a bárkarakodói nyarat is, és lám, György azzal is elbírt. ) A fát így csak megbecsülni tudtam, szerintem kb. 680-700 cm.

A nagy nyárfa mellett egy nemrég kidőlt hatalmas társa feküdt, ezen tudtam átkelni a nyári gát felé.

A listás nyár távolról is jól mutat, sudár, magas fa.

Leugrottam Szeremlére is megnézni, milyen itt a Sugovica. A képen a szeremlei komp.

Nyugodt, csendes víz itt a Sugovica.