2010. június 1., kedd

Lassi környékén a Gemencben

Vasárnap reggel őszi ködöket megidéző, rendkívül párás időben indultam kerékpárral Lassi felé. Túrám célpontja a Rezéti-Duna közelében álló, eddig általam még nem látott listás nyárfa felderítése volt. Nem meglepő, hogy a Gemencben mindenhol magasan állt a víz, a kerékpárral csak az aszfaltozott töltésen haladtam, aztán természetesen fel a gumicsizmát. A többiről beszéljenek a képek.

Lassi előtt ez a már ismert listás tölgy szépen gyarapszik, jó állapotban van.

Ez van a 2004-ben megmért listás nyárfa helyén. A Google Maps-en még jól látszik egy nyárfasor a fiatal telepítések határán, egy magasabb partoldal tetején véghúzódóan. A Bing Maps újabb műholdfelvételein ez a nyárfasor már nem vehető ki. Én sem láttam már nyomát.

A Rezéti-Duna partján egy hatalamas csomoros nyárfatörzs, szimbiózisban egy zöld juharral.

Az odvas, öreg nyár már nem él. Biztos, hogy listás lehetett, de a magas vizállás miatt nem is gondolhattam megmérésére.

Magas a víz a Rezéti-Dunában

Ha már itt jártam, kimentem a malomtelelői kilátóhoz is. Természetesen a környék víz alatt.

Panorámakép a kilátóból

Mocsári nőszirom a Malomtelelő-tó mentén