2010. március 15., hétfő

Tengelici fák

Úgy illik, hogy március 15-én az ember olyan helyre menjen, amit az ünnep megkíván. A tengelici Csapó-kúria parkja erre ideális helyszín, hiszen itt megemlékezhetünk a reformkor nagy alakjáról, Csapó Dánielről, és a család másik hírességéről, Csapó Vilmosról, bár ő inkább a közeli Dunaszentgyörgyön élt. Korábban már jártam itt, akkor augusztusi nagy "dzsumbuj" takart el sok mindent. A park két nagy tölgyét újramértem, nem mutattak sok  gyarapodást, 484 és 495 cm-et mutatott a mérőszalag most. A közeli Gindly-Benyovszky kúria parkjában is újramértem a nagy nyárfát. Már tavaly 600 cm volt, most 603-nak mértem, elérte tehát a listás méretet. A fényképezőgépem akkumulátorának lemerülése miatt a képek mobillal készültek, ennek megfelelő a minőségük is.

A 485 cm-es tölgy a Csapó-kúria parkjában
A 495 cm-es, magasan kettéváló törzsű tölgynek egy vérbükk a szomszédja
A Gindly-Benyovszky kúria egykori parkjának szép szál fekete nyárfája a  Hotel  Orchidea gondozott parkjának dísze.

603 cm, koordinátái: N46 33'16" EO18 43'42"